3p

Az eddig remekül teljesítő showműsor vasárnapi műsorában kifejezetten erős produkciók voltak, ám a műsor nézettsége látványosan alacsonyabb volt a korábbiaknál.

Lassan kifutnak a tavaszi programok, és kezdődnek a nagyobb szabású műsorok fináléi. Ezek pedig időnként olyanokat is a műsorok elé ültetnek, akik menet közben csak egy-egy adást követtek, de aztán lemorzsolódtak. Így könnyen lehet, hogy nem csak a mögöttünk hagyott hétvégét, de a következőt is meg fogják kavarni ezek a változások.

Ezúttal a Farm, az RTL Klub vidéki környezetben játszódó valóságshowja fejeződött be. Ezt a korábbi évek számos más műsorához hasonlóan kétnaposra húzott szét az RTL, amivel borsot törtek a TV2 orra alá. Emellett ebben talán az is szerepet játszott, hogy olyanok is lehettek, akik Berki Krisztiánt hiányolták. Az eddig adásonként – a teljes népességben – másfélmillió körüli nézővel büszkélkedő Nagy Duett számai alaposan visszaestek.

Hozzá kell tenni, hogy a fentiekben gyenge eredményként aposztrofált 1,1 millió feletti nézőszámmal a teljes népességben még így is a Nagy Duett volt a legnézettebb műsor, ám a majd 400 ezer elvesztett néző biztos, hogy fájdalmasan érintette a TV2-t. Arról nem is beszélve, hogy a hirdetők szempontjából legfontosabbnak tartott 18-49 év közötti korosztálynál, az úgynevezett kereskedelmi célcsoportban a showműsor még a dobogóról is lecsúszott. Nem elég ugyanis, hogy a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest magasabb nézőszámmal büszkélkedhetett a célcsoportban, de még a Farm vasárnapi döntője is megelőzte őket.

Ez az első 3D nyomtatóval készített épülete

A Farm ugyan jól indult és mint a fentiekből kiderült jól is hajrázott, az évad közepe azonban laposabbra sikeredett. Ugyan a hétköznapi adások rendre 20 százalék feletti közönségaránnyal futottak, ami figyelembe véve a jelenlegi kínálatot nem számít rossznak, ám a hétvégi adások, amikor kiugró teljesítményt hozhatott volna a valóságshow, akkor nem tudott szintet lépni. Figyelembe véve azt, hogy a hétvégén többen ülnek a tévékészülékek előtt, matematikailag úgy tűnt, hogy csak a hétköznap is a műsort nézőket sikerült megtartani, de a kiszavazós műsorok nem tudtak ennél nagyobb érdeklődést generálni.

A Farm – hasonlóan más reality műsorokhoz nem tartozik az olcsó produkciók közé, így komoly mérlegelés után dönt majd várhatóan az RTL a műsor sorsáról. Arra gyakorlatilag mérget vehetünk, hogy idén biztosan nem lesz újabb széria belőle, már csak azért sem, mert csatorna következő realityje a Való Világ-Big Brother elegyeként születő műsor lesz.

A jövő héten egyébként az első félév eddigi legsikeresebb tévés produkciója, a Nagy Duett is véget ér majd, érdekes lesz, hogy immár ellenfél nélkül mekkora közönséget tud megmozgatni a döntő. A következő hetekben pedig a tekintetünket a közszolgálati csatornákra, különösképpen az M4-re vethetjük, hiszen a magyar válogatottal a mezőnyben kezdődik a labdarúgó-EB. Négy évvel korábban is nagyon magas számokat értek el a mérkőzések, a nemzeti tizenegy révén pedig a meccseknek az éves rekord közelében kellene lenniük.

A múlt hétre visszatekintve egyébként azt láthattuk, hogy főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban hét estéből hatot nyert meg az RTL Klub, míg vasárnap a TV2-t választotta a legtöbb néző. Az RTL átlagos közönségaránya 21,2 százalékos volt, míg a TV2 12,1 százalékos közönségarányig csúszott vissza. A dobogó harmadik fokára a F+ (5,8% SHR) került, míg a Cool (5,4% SHR) ezúttal ismét lemaradt róla. A Duna TV (3,1%) minimálisan javított, míg a Viasat3 (2,9% SHR) az egy héttel korábbi gyenge számokat ismételte meg.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!